דף הבית מאמרים המתכון לסטייק משובח של מסעדה בים המלח

המתכון לסטייק משובח של מסעדה בים המלח

על מסעדה בים המלח שמכינה סטייק משובח, כבר שמעתם?

תמיד רציתם לדעת איך מכינים סטייק משובח ולא מצאתם תשובה נחרצת וחד משמעית, ללא ספק על טעם וריח אין להתווכח ויש לא מעט דרכים לצלות נתח בשר וכל אחד בוחר את מה שמתאים לו. נספר לכם עלינו על מסעדה בים המלח שפשוט מבינה ויודעת מה צריך לעשות עם נתח אנטריקוט משובח או סינטה, להבדיל מרבים אחרים זה לא רק " לזרוק על המנגל" וזהו אלא הרבה מעבר לכך. חשוב להבדיל בין החלקים השונים, הכוונה היא שיש חלקים המיועדים לבישול ארוך כדוגמת שריר הכתף, קשתית (שפונדרה) ויש חלקים המיועדים לצליה שאורכת דקות ספורות. סטייק לרוב יהיה מנתחים אלו של האנטריקוט המוכר גם בשמות נוספים כגון ורד הצלע, סטייק עין ועוד.

התיבול המושלם לסטייק

אם תשאלו את השף של מסעדה בים המלח הוא יאמר לכם כי יש דרך אחת לתבל סטייק שתמיד מבליטה את טעמי הבשר והיא תבליני הבסיס – מלח ופלפל. שום דבר אחר. אין צורך להשרות, למרוח שמן או כל תוספת אחרת. לרוב הדרך האידיאלית לתיבול הסטייק היא על ידי צלייתו מכל צד לשניות ספורות ללא תבלינים ורק אז להוסיף תבלינים. יש כמובן מגוון תפריטים ומתכונים לתיבול סטייק אולם תמיד הבסיס הוא המוצלח יותר.

כמה זמן לשים סטייק על המנגל?

הכל תלוי במידת הצלייה שאתם אוהבים, הטווח נע בין חריכה רגעית של הסטייק ועד לרמת צלייה הגובלת בשריפת הבשר. יש רמות צלייה סטנדרטיות הנהוגות אצל השפים והם מובחנות לפי רמת הצלייה. לפניכם רשימת רמות הצלייה המוכרות והמובחנות על ידי שפים יודע דבר:

  • (B) – בלו  – (Very rare) – נא מאוד, למעשה הבשר כמעט ואינו נצרב. המקצוענים יודעם לסגור את נתחי הבשר מבחוץ על ידי צריבה תוך כדי השארת ליבת הנתח במצב נא.
  • (R)– רייר – (Rare) – נא, מידת צלייה בה "הדם" ניגר מהנתח, שיטח צלייה זו מומלצת לנתחים נבחרים במיוחד.
  • (MR) – מדיום-רייר (Medium-rare)
  • (M) – מדיום – (Medium)
  • (MW) – מדיום-וול – (Medium-well)
  • WD – וול דאן (Well done)